Booking hotel di Krabi

Di Krabi ada banyak tempat penginapan.Ada yg murah dan ada yg mahal dan kebanyakannya terletak di Ao Nang.Ao nang terletak ditepi pantai  dan menjadi tarikan utama kepada para pelancong.Disini memang happening terutama malam.Terdapat banyak restoran dan gerai muslim disini dan juga tempat membeli belah.McD,Starbukcs dan banyak lagi brand terkemuka juga ada branch kat sini.Basically Ao Nang adalah spot yg paling convinience utk pelancong terutama sekali dari Malaysia.
Pilihan kedua utk tinggal di Krabi adalah di bandar Krabi itu sendiri.Bandar Krabi terletak dimuara sungai dan agak lengang kalau nak dibandingkan dgn Ao Nang.Jarak dari  Ao Nang pula adalah 15km.Tapi sini rata ratanya adalah lebih murah berbanding di Ao Nang.
Memandangkan hotel di Ao Nang mahal terutama sekali aku akan stay masa Christmas eve,hotel mmg melambung tinggi.Tambahan pula hotel akan kenakan additional charge MYR300/person utk Xmas celebration.Aku x celebrate X'mas so kena aku nak kena bayar?Malas nak argue dengan hotel,so aku cari hotel yg x kenakan additional charge utk X'mas.
Lepas survey aku jumpa lagi satu spot yang baeek punya.Iaitu tinggal di PhiPhi island.Utk ke PhiPhi island,anda perlu tinggalkan kereta di Krabi dan menaiki ferry ke PhiPhi.Tempat tinggal yg terkenal di PhiPhi adalah di Tonsai Bay.Disini happening dan banyak kemudahan.Since relaxing adalah tujuan utama kami kesini,aku cari hotel yg jauh sikit dari Tosai Bay.
So aku jumpa satu hotel ni yg terletak 10min walking distance dari Tonsai Bay dan yg penting x de additional charge utk Xmas eve celebration.Hotel ni nampak cantik dan tanpa berlengah lagi aku terus book hotel ni.
http://mama-beach.com/
Selepas book hotel,maka tibalah kita kena task yg paling mendebarkan utk yg ingin membawa kereta ke Thailand.Bersambung...

2 ulasan:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    BalasPadam
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    BalasPadam