Family trip 2012

Setiap tahun aku akan plan cuti2 ngan family ke tempat yg best2.Banyak tempat yg aku survey.Singapore,Bali,Kota Kinabalu,Bangkok dsb.Memandangkan shutdown company aku adalah last week of Dec, maka banyak cost yg naik masa musim ni.Terutama cost flight & penginapan.
Then aku decide utk pergi melancong dengan kereta sendiri.Tambahan pula aku ada anak k  ecil yg pakai pampers dan masih lagi menyusu.Maka destinasi yg aku pilih adalah Singapore dan Bangkok.Singapore aku dah pergi tahun lepas.So aku pilih Bangkok kot?Tapi Bangkok jauh sangat rasanya sbb jaraknya dari Penang lebih 1000km dan memerlukan 14jam driving.Banyak risiko kalau nak bawa kereta sampai Bangkok.So aku kena pilih tempat menarik disekitar selatan Thailand.
Setelah puas aku survey aku jumpa satu tempat yg dipanggil Maya Bay.

   
Maya bay ni terletak dlm wilayah Krabi yg terkenal dengan keindahan pantai dan pulau2 nya.Jaraknya dari Penang adalah 400km dan memerlukan 6 jam driving.Tak lah dekat dan tak lah jauh.Asalkan perjalan itu berbaloi.
   Kalau nak tahu lanjut pasal Maya Bay,boleh kesini.
Cara nak memilih tempat penginapan di next post...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan