Follow

Agoda Penang

mobile

Lawak: Kucing gigit arnab jiran



Mlm smlm sy terkejut bila nmpk kucing sy sdg gigit tengkuk arnab jiran. Sy pun tepuk kepala kucing sy supaya lpskan arnab jiran tu. Bila sy periksa arnab tu sy tgk ia dah mati. Ah sudah! Harga sekor arnab mau rm200. Dahlah jiran sy tu jenis panas baran. Bln lps dia lempang bini dia sbb kasut besepah dpn rumah. Apa lg....cpt2 sy pg basuh arnab tu bersih2 dan keringkan guna hair dryer, pastu sy letak blik dlm sangkar nya kengkonon arnab tu mati dlm sangkar la kan. Pagi ni sy dgr jiran sy membebel marah2 tp sy buat bodoh je. Tetibe jiran ternmpak sy dan ckp 'ko tau tak arnab aku dah mati'!.....err....err sy punyalah cuak takut dia tau kucing sy yg bunuh arnab dia. Sy cuma geleng kepala je tak berani nk bukak mulut. Jiran sy sambung 'yg aku geram arnab tu dah aku tanam kat blkg rumah smlm, tp tah sapa lah yg dah korek keluakan blik, plak tu rajin dia bersihkan bangkai arnab tu. Yg buat aku lg marah dia boleh letak blik bangkai yg dia dah bersihkan tu dlm sangkar. Klu aku dpt sapa orgnya memang jd bangkai jugak gamaknya'...., Gulp! Sy rasa nak pindah rumah masa tu gak. Moral of the story - JGN MSUK CAMPUR URUSAN BINATANG
Kredit Khairul Anam