Taman Tema Air, Bukit Merah Laketown Resort

Kali ni saya nak bawa anda semua ke Bukit Merah Laketown Resort. Sebenarnya dah banyak kali saya pergi ke tempat ini tapi dah lama sangat.  mungkin dalam 10 hingga 13 tahun yang lalu.  Last sekali saya pergi ketika Company saya ada buat free trip  ke sana.
  Lama juga tempat ni ditutup kerana covid.   pada mulanya isteri saya ingin membawa kami ke Lost World Tambun tapi memandangkan kami hanya ingin bermain air selama dua atau tiga jam sahaja,  Mungkin ianya tidak berbaloi dengan harga tiket yang perlu kami bayar.
 melalui website Bukit Merah Laketown Resort,  saya dapati harga tiket untuk dewasa adalah RM40 manakala untuk kanak-kanak pula adalah RM 20.  bagi keluarga yang ramai harga tiket ni adalah masih berpatutan.  setelah berbincang kami semua setuju untuk ke Bukit Merah Laketown Resort.
 masa kami sampai,  kapasiti parking adalah sebanyak 30 peratus. kira kira Okeylah juga sebab kami pergi pada hari biasa dan bukannya hujung minggu.  kalau penuh pun tak seronok juga. semasa nak bayar tiket,  rupanya harga tiket untuk dewasa hanyalah RM25 sahaja.  bagi saya okeylah Sebab banyak juga yang kita dapat jimat.  pakaian untuk masuk ke sini tidaklah seketat  Lost World of Tambun  cuma kami diberitahu pakaian berzip dan kain kapas tidak dibenarkan.
 kami  diberikan gelang kod untuk diletakkan di pergelangan tangan dan gelang itu mestilah di scan sebelum dibenarkan masuk.  Ruang masuk adalah  berdekatan dengan locker.  Kos loker adalah sebanyak RM15 Tapi kalau tak nak pakai local pun tak apa.  janji kena ada orang yang jaga barang-barang kita Semasa kita sedang bermain air.

  Tandas dan tempat persalinan juga disediakan tanpa sebarang  bayaran yang dikenakan.  keadaan dalam tandas adalah bersih.  selain dari itu surau juga disediakan untuk pelancong Muslim.  disebelahnya pula ada bilik rawatan.  setelah pakaian semua ditukar maka anak-anak pun terus bergerak ke tempat permainan air.
 mula-mula kita akan jumpa  permainan yang  sesuai untuk kanak-kanak.  semakin jauh kita pergi  kita akan tengok tarikan lebih kepada untuk orang dewasa.  luas juga kawasan di sini.  dari jauh Kita akan dengar suara DJ yang memainkan lagu dan berinteraksi dengan  pengunjung.
 masa kami datang Kebetulan selalu hujan di waktu petang.  Kami cuma sempat bermain selama 2 jam sahaja. Walaubagaimanapun kami rasa puas.  cuma satu teguran yang saya telah buat kepada pihak Bukit Merah Laketown Resort iaitu  tempat untuk mengambil wuduk tak sepatutnya diletakkan  di luar tanpa dilitupi bumbung.  adalah tak logik untuk mengambil wuduk di dalam hujan yang lebat.  juga mereka seharusnya  menyediakan Jalan berbumbung untuk pengunjung berjalan keluar  ketika hujan lebat.  Kita tahu mungkin konsepnya adalah waterpark tapi selepas kita menyalin pakaian  seharusnya kita tidak akan suka jika pakaian kita basah sekali lagi sebelum masuk ke dalam kereta.

 untuk keseronokan maksimum saya cadangkan untuk sewa pelampung  tapi harganya mahal lah sikit. Satu pelampung berharga RM30. Saya dengar ramai juga yang complain pasal harga pelampung tapi redha je lah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan