Disney Hotstar dah boleh access dari Astro Ultrabox!! Quality macam mana?

 

Umum tahu bermula daripada 28 hari bulan April tahun 2022 pelanggan Astro yang mengambil pakej movie dah boleh akses Disney hotstar daripada ultrabox. maka bangun sahur tadi saya pun try untuk buka Disney hotstar dari ultrabox tapi nampaknya masih tiada lagi pada waktu itu. Kecewa juga sementara waktu.

 Kemudian pada pukul 8am lebih Saya cuba untuk buka sekali lagi dan kali ini saya dapati Disney hostel sudah boleh diakses melalui ultrabox. namun Sebelum tu ada proses registration yang perlu dilakukan oleh setiap pelanggan walaupun pelanggan tersebut Mungkin pernah menonton Disney Hotstar melalui tab ataupun peranti lain. 

 proses pendaftaran nya tak susah mana pun dan ianya hanya perlu mengambil masa lebih kurang 2 minit sahaja. selepas pendaftaran selesai maka anda dah boleh access Disney Hotstar melalui peranti ultrabox.

  Pada pendapat saya kualiti gambar Disney hotstar adalah lebih baik daripada HBO. Mungkin kualitinya adalah kualiti gambar 4K ataupun ianya adalah kesan daripada Dolby vision. Saya tak pasti kerana tiada alat untuk tentukan.

Cuma kekurangan untuk Disney hotstar ini masih lagi pada kualiti bunyinya di mana ianya masih lagi menawarkan kualiti Dolby 2.0  walaupun peranti ultrabox ini mengeluarkan signal Dolby 5.1.

Selamat mencuba dan apa pula komen anda?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan