Pertikaian parking lot diantara 2 peniaga di Sungai Petani

Hari ni terbaca pertikaian 2 peniaga tentang masalah parking di lot kedai mereka. Oleh kerana saya rasakan drama ini menarik, saya copy dan paste disini kot kot ada yg suka. Difahamkan perkara ini pernah dibangkitkan beberapa bulan sebelum ini dan nampaknya masih berlarutan.


*************
Post di FB

21/11/2022 , 2.00pm
Kepada Encik Nizam Man @ owner KTAM SP
*orang lain dalam video tiada kena mengena.

boleh dah kot fikir orang lain sama. nak letak kereta rosak ka apa sila letak di hadapan kedai anda sahaja. boleh faham kot. banyak kali dah saya cakap. susah la bila tak ada sifat tolak ansur. kita mai meniaga tempat orang. orang lain meniaga jugak. cari berkat dalam berniaga insyaAllah hidup tenang. 

Sumpah saya tak pernah jumpa lagi manusia macam ni. 
mintak ubah tak heran,sambung buat kerja mcm takdak apa padahal saya dok tunggu nak masuk parking DEPAN KEDAI saya ni.

πŸ“TAMAN LEMBAH MERBOK @ TAMAN TUPAH

* tambahan info 😁
disebabkan owner bengkel dah respon dekat komen tapi masih dok putaq belit kata kat saya macam2.

TADI SAYA MINTA ALIH KERETA HIJAU tu saja depan kedai saya.. kereta hijau tu rosak mmg ada dibgkel dia dah lama..BUKAN KERETA PUTIH YANG DIA KOMEN KATA TU KERETA CUSTOMER DIA BARU MAI SINGGAH TADI.  
putaq selagi boleh putaq. yang kereta putih customer mai singgah sat saja tu buat apa saya nak bising ,memang tu untuk parking customer mai sat sat πŸ˜‚bukan parking berbulan bertahun 

kereta saya sebiji ja nak masuk parking tu, takkan la saya nak suruh alih dua2 sekali kereta putih tu. fikir logik la . Allah tau bang. jangan dok rancak sangat putaq belit.




**********************
Sambungan di ruangan komen 
Nak buat video bagi penoh baru org faham tu parking awam customer dtg x sampai sejam kau dah buat cerita kedai pon x buka bila balik dtg bising kata parking dia punya kalau x bagi org parking kau pergi majlis bandaran kau sewa parking tu faham bukan org parking lama

Nizam Man tak payah nak putaq belit alam. yang sebelum ni parking tak alih + sampah sarap merata tu macam mana 😁 tak habis berbalah kalau tak faham adab berjiran ni bang. sabar orang ada had. bertahun dah bang. takkan saja2 saya nak marah. setakat customer mai parking sat sat saya nak marah buat apa ??? kereta hijau tu saya tau la dok tersadai lama mana dah πŸ˜‚

Zalikha Jamil kalau x alih cer keluar kedai tgk dgnnmata hati bukan Dgn perasaan dengki dan busuk hati tu

Nizam Man yang harini memang la alih cepat sebab dah viral πŸ˜‚ takpala bang . Allah tau setiap apa yg kita buat. jangan selalu sangat dok putaq belit takut makan diri.

Zalikha Jamil kau pasang cctv kan sebelom nk marah tu tgk dulu cctv hg tu lepas tu bertanya la ....itu adat berjiran baru kau faham bila kau bertanya

Nizam Man nak bertanya apa lagi. minta alih KERETA HIJAU kan , hang jugak cakap kereta tu tak boleh hidup. kereta tu memang ada di bengkel hang .. bukan kereta putih yang customer baru singgah tu πŸ˜‚ laju pulak alih kereta hijau lepas dah viral. settle dah ya bang. malas dah gaduh2 . duduk elok2 berniaga sesama jiran. kita sama2 cari rezeki.

Zalikha Jamil sebab apa keta hijau tu jeles ke ha ha

Nizam Man tau pulak benda depan kedai sendiri πŸ˜‚ depan kedai orang lain rajin dok kacau πŸ™ƒ

Zalikha Jamil bilanya aku kacau

Nizam Man bila kacau? ooo dok rasa tak pernah ganggu jiran la sebelum ni patut la.. dalam tahun ni jugak dok block kedai saya masa tengah operasi.. repair kereta buat macam takdak apa. ada ka saya pi marah masa tu..dok sabar lagi nah. 
tengok customer saya mai kedai mcm mana. rasa mengganggu tak? 

bukan isu taram ka apa. ni bukti saya tak cakap kosong tak mereka cerita.

Zalikha Jamil ni masa bila punya cerita skrg sembang bab video kau ni tu gambar bila tu pos hari ni sembang hari ni le betuii la org kata perempuan ni bertahun punya cerita dia ungkit ha ha dengki le tu

Nizam Man kita cakap pakai bukti bang. gambar ni tahun ni. zoom sikit tarikh & masa tu πŸ˜‚ sudah2 lah tu. berbalah takdak guna. saya tegur elok2 sebelum ni pon tak jalan bukan tak pernah tegur kan. ubah sikit cara berfikir tu yang rasa orang dengki dekat hg. untuk apa? 

bukan hal perempuan ka lelaki. ni bukti. kena faham dan beza kat situ . senang cerita buat kerja jangan ganggu depan kedai orang lain . settle. orang pon takdak nak buang masa bising kat sini ya. cakap elok pon tak jalan.

Zalikha Jamil kau zomm date dan apa kaitan gambar tu dgn video yg terbaru ni ke mmg jenis dengki .....πŸ˜›πŸ˜›πŸ˜› Nasib aku le dpt jiran mcm kau ni belajar le sopan santun x rugi pon kalau ckp elok elok apa pon dengki le tuuu

Nizam Man yang sebelum ni minta alih 2-3 hari baru nak alih. bukan hal harini saja bang nak kata saya rekod tak habis tu. saya tau tu parking awam semua orang boleh parking tapi bagi ada tolak ansur sesama peniaga jugak jangan dok control sorang boleh letak kereta rosak ikut suka dekat parking tu lama2. muhasabah diri fikir tengok buat apa kalau saja2 orang nak marah. waktu mula2 hg menyewa sini kita elok saja kan.

Zalikha Jamil apa cerita sebelom kita cita sini video yg baru pos ni.le

********

Komunikasi mereka nampaknya terhenti disini. Apa komen anda tentang kes ni?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan