Terdengar Dr.Jomo Kwame sebut insyaallah

 Jika anda cakna tentang hal ehwal ekonomi Malaysia, mesti anda pernah mendengar nama Dr. Jomo kwame sundaram iaitu pakar ekonomi terkemuka negara. Kebetulan hari ini saya ada mengikuti satu siaran di Astro Awani dan ketika itu ada perbincangan tentang ekonomi Malaysia dan Dr. jomo kwame sundaram adalah jemputan dalam program tersebut. 

 Saya difahamkan beliau adalah campuran Cina dan India dan namanya diberikan sempena nama pejuang di Afrika. Memang menarik.

Namun saya amat terkejut kerana pada program tersebut saya terdengar Dr. Jomo Kyame ada menyebut insya-allah dalam program tersebut. Macam tak percaya. Adakah beliau seorang muslim? Sebelum ni saya tak pernah terfikir nak check.

Jadi saya Google untuk mendapatkan kepastian dan akhirnya saya jumpa artikel dibawah.


 Tak sangka rupanya beliau adalah seorang Islam. Apapun latar belakang beliau memang Kita tak boleh nafikan sumbangan beliau terhadap ekonomi negara. Hebat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan