Pengalaman makan menu Rahmah burger king

Sejak dilancarkan Menu Rahmah ni, nampaknya berebut-rebut peniaga buat menu Rahmah. Antara yang mencuri tumpuan saya adalah Burger King. Macam mana agaknya Burger yang branded macam ni boleh perkenalkan menu Rahmah? Dengan rasa ingin tahu maka saya pun pergi ke Burger King yang berdekatan. 

Masa sampai dikaunter, saya was was juga sebab menu tersebut tidak dipamerkan di skrin. Bila tanya staff di kaunter, staff tersebut kata menu Rahmah ada disediakan. Maka saya pun order. Prosesnya sama je dengan order yang standard. Saya datang pada jam 12pm.
kadangkala makanan berjenama ni harga diiklan murah tapi bila bayar harga jadi lebih tinggi lepas campur cukai dan sebagainya. Namun ianya tidak berlaku untuk menu Rahmah. Anda akan bayar RM5 saja.
Ini lah rupa Burger menu Rahmah. Agak nipis dari jangkaan saya.Lepas tu saya pun buka lah Burger tu untuk tengok dalam.
Rupanya ada Burger daging, bawang dan sos mustard. Dari iklan saya ingatkan yang kuning itu cheese tapi rupanya sos mustard. Sedikit kecewa tapi tak mengapa sebab paling tidak Burger King dah tunjuk keperihatinan kepada rakyat marhaen. Walaupun menu Rahmah disediakan, tapi tak adalah orang berduyun duyun beratur semata-mata menu Rahmah saja. Saya rasa macam saya seorang je yang order menu Rahmah ni. Yang lain semua order signature burger BK.


Sedap ke menu Rahmah burger king ni? Saya rasakan sedap. Kalau ditambah keju, salad dan pickles memang terbaik. Kalau yang rajin, mungkin boleh bawa balik dan tambah sendiri bahan yang saya sebutkan tadi. Burger ini di datangkan sekali dengan air mineral Dasani. Kalau ditukar air ke French fries, lebih baik. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan