Kisah lawak dan sedih di KFC Baling

16 September di KFC baling... 
Auntie: Saya mahu atas peha
KFC: Dah habis
Auntie: Bagi tetek pun tak apa

Tak tahu lah nak gelak ke nak menangis. Ni cerita betul tau. Bukan rekaan. Bila saya dengar autie tu cakap, saya macam tak percaya je. Kot kot lah saya salah dengar. 

Di Thailand orang cina sudah boleh jadi Perdana Menteri tapi kat Malaysia ni nampaknya jauh lagi perjalanan. Mana tidaknya, rata rata orang cina masih lagi tidak menguasai bahasa Melayu. Tapi cita cita politik mereka besar. 

Ini semua salah ahli politik dari dulu hingga kini tak kira dari parti mana pun yang nampaknya masih tiada keinginan untuk mewujudkan sistem satu sekolah seperti negara-negara lain. Mungkin saya salah dan kalau ada parti politik yang nak wujudkan sistem satu sekolah, tolong perbetulkan saya. 

Bagi saya selagi sistem satu sekolah tidak diadakan, sampai bila pun kita akan masih menghadap permasalahan antara kaum. 

Selamat Hari Malaysia

Tiada ulasan:

Catat Ulasan