Tak jumpa beras tempatan di Baling

Semalam sempat meninjau keberadaan beras di Baling. Sebelum ni saya tak ambil kisah sangat dengan keberadaan beras di kawasan sekitar sebab selama nj saya makan beras perang. Oleh kerana sekarang ni ramai bising sebab tak ada beras maka saya pun pergi meninjau alang alang isteri dan anak anak nak brli barang di Long Wan Baling. 

Kalau di kawasan tengah Malaysia pun ada masalah, bagaimana pula dengan sempadan Malaysia-Thailand. Ternyata yg ada cuma beras import. Di belakang saya ada brader India mengadu kata apa nak jadi dengan kerajaan sekarang ni. Bagi saya, pelik sebab yg larang beras mereka di eksport adalah India tapi yang tak ada adalah beras tempatan. 

Bangladesh pula mungkin segan nak eksport beras depa kat Malaysia. Hahaha... Selamat hari Malaysia

Tiada ulasan:

Catat Ulasan