Iklan yang mengelirukan di Medan Selera Lotus Bagan Ajam

Sementara nak tunggu anak habis sekolah dan ambil dia dari asrama SMK Dato Onn Butterworth, saya pun makanlah di Lotus Bagan Ajam. Di sini ada terdapat medan Selera yang ada menyediakan pelbagai makanan dan minuman. Antara yang mendapat perhatian saya adalah mi rebus Pak Nan. Harganya adalah rm6.
 Saya lihat di dalam gambar yang tertera di depan kaunter ada terdapat mee, kuah, telur, daging dan sedikit sayur. Selepas saya membuat pembayaran dan saya pun dapat satu alat untuk memberitahu kita kalau makanan kita sudah siap. Bila alat tu bergetar dan menyala maka saya pun ke kaunter untuk ambil makanan kita di kaunter. 
Selepas saya ambil kaunter saya dapati bahawa macam tak nampak daging. Saya masih lagi berfikiran positif dan mungkin dagingnya ada dibawah mee atau kuah.

Namun sangkaan saya meleset kerana sehingga habis makanan pun masih tak terdapat daging seperti yang tertera digambar. Walaupun di gambar ada ditulis bahawa gambar hanyalah sebagai ilustrasi, tapi kalau contohnya ayam gambar besar tapi sebenarnya dapat ayam kecil tak mengapa juga. Ini tiada langsung! 
Diharap pihak Tesco ambil perhatian tentang perkara ini. Iklan yang mengelirukan. Oleh kerana saya tidak makan telur rebus, maka sumber protein saya untuk makanan ini hanyalah dari tauhu. 

Tak apa. Ianya jadi pengajaran untuk saya dan supaya pembaca yang lain cakna tentang perkara seperti ini yang mungkin berlaku. 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan