Pengalaman terpergi festival gay di Jerman

Semasa di Jerman dulu saya pernah pergi konsert free. Sebenarnya tak ada perancangan pun dan konsert tu terletak depan stesen keretapi. Ianya bukan terletak di dalam stadium tapi lebih kepada daratan yang luas di depan stesen keretapi Frankfurt. Dalam bahasa Jerman nya adalah Frankfurt Haupbahnhoff. 

Memang hujung minggu tu saya tak ada plan dan saja nak jalan jalan bandar Frankfurt tanpa ada tujuan. Nak pergi mana pun, kita mesti tempuh dataran tu terlebih dahulu. 

Ramai orang berkerumun di situ. Didepan seda kali ada band memainkan lagu mereka. Enjoy juga lagu tu. Disamping itu ada banyak patung SpongeBob. Belon besar SpongeBob pun ada. 


 Saya layan hampir 15 minit juga. Tak faham pun apa yg dia cakap kat depan tapi tiba-tiba semua orang kat situ cium sesama sendiri. Lagi geli bila tengok pakcik tua cium pak cik tua kat sebelah kita. Terus saya belah.

Esok bila masuk office, saya takut sebab office saya semua lelaki Jerman. Bila nak balik, saya cerita kat diorang. Diorang semua gelak dan kata patutlah saya nampak takut takut. Rupanya hari yg saya pergi bandar tu ada lgbt festival.



Rupanya bagi golongan gay, SpongeBob adalah simbol untuk mewakili mereka. Bila difikirkan betul juga sebab SpongeBob ni kadang-kadang boleh jadi watak perempuan. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan