Pertimbangan baik dan buruk membeli rumah di Jasin

Satu kaji selidik telah dilakukan untuk menentukan kebaikan dan keburukan tinggal di daerah Jasin, Melaka sebelum membuat keputusan untuk membeli rumah di sana. Jasin, merupakan salah satu daerah yang pesat membangun di Melaka dengan banyak projek perumahan baru yang sedang dibina. Lokasi merupakan salah satu faktor penting yang perlu dipertimbangkan sebelum membuat keputusan untuk membeli rumah, dan kajian ini bertujuan untuk memberi panduan kepada individu yang sedang merancang untuk tinggal di Jasin.
Menurut kajian yang telah dijalankan, rata-rata responden bersetuju bahawa Jasin adalah tempat yang mempunyai banyak kemudahan dan selesa untuk diduduki. Harga makanan di Jasin juga dikatakan masih berpatutan dan sedap. Namun begitu, terdapat juga penduduk yang tidak gembira tinggal di Jasin disebabkan oleh beberapa isu seperti keadaan jalan raya yang tidak memuaskan, seperti terdapat banyak line merah dan kuning di atas jalan raya yang menyebabkan kereta bergegar, banyak roundabout, dan banyak haiwan ternakan yang melintas di atas jalan raya. Tambahan pula, terdapat juga aduan mengenai bau bahan kimia yang dikesan di kawasan tersebut. Selain itu, Bandar Jasin juga dikatakan menjadi sepi bermula dari pukul 9.00 malam.
Walaupun terdapat beberapa kekurangan, kesimpulannya, Jasin adalah tempat yang strategik dan mempunyai pelbagai kemudahan yang boleh memberi keselesaan kepada penduduknya. 

Oleh itu, dengan artikel ini, diharapkan individu yang sedang merancang untuk membeli rumah di Jasin, Melaka akan dapat membuat keputusan yang lebih baik dan tepat berdasarkan kaji selidik ringkas yang telah dilakukan. Sekiranya anda memilih untuk tinggal di Jasin, pastikan anda menyelidik dengan lebih mendalam dan merancang dengan baik sebelum membuat keputusan tersebut.

📸 Look at this post on Facebook
https://m.facebook.com/groups/orangjasin/permalink/2437022303137101/?ref=share&mibextid=NOb6eG

Tiada ulasan:

Catat Ulasan