Sarapan pagi RM1 di Pengkalan Pegoh, Ipoh



Sarapan pagi merupakan perkara penting dalam menjaga kesihatan dan tenaga harian. Bagi sesetengah individu, mencari sarapan pagi yang murah tetapi berkualiti boleh menjadi satu cabaran. Namun, di Pengkalan Pegoh, Ipoh terdapat sebuah gerai makanan pagi yang menawarkan pelbagai jenis makanan dengan harga yang sangat berpatutan iaitu hanya RM1.00!
Gerai ink terletak berdekatan dengan Klinik Kesihatan Ibu dan Anak Pengkalan Pegoh. Gerai ini buka setiap hari dari pukul 7.10 pagi hingga 12 tengahari. Walaupun menawarkan harga yang sangat murah, kualiti makanan yang disediakan sentiasa dijaga dengan baik oleh pemilik gerai.

Antara hidangan yang boleh didapati di gerai ini termasuklah kuih tradisional seperti kuih coq badak, buah melaka, popia goreng, cucur kucai kuah kacang, nasi impit kuah kacang dan agar-agar santan. Terdapat juga pilihan makanan seperti kuih ketayap, karipap inti ubi, kaswi, agar-agar gula merah dan kasturi yang menjadi kegemaran pengunjung.
Walau bagaimanapun, disebabkan kepopularan gerai ini, sesetengah jenis makanan mungkin akan habis jika tidak datang awal. Oleh itu, bagi yang ingin menikmati pelbagai pilihan makanan pagi dengan harga yang murah, adalah disarankan untuk datang seawal mungkin.

Respons daripada netizen yang pernah singgah ke gerai ini juga positif dengan ramai yang memberikan ulasan yang baik tentang pelbagai hidangan yang disediakan. Mereka turut mengesyorkan agar sesiapa yang berada di kawasan Pengkalan Pegoh untuk mencuba sendiri hidangan yang ditawarkan di gerai ini.

Jadi, bagi sesiapa yang berada di kawasan Pengkalan Pegoh, jangan lepaskan peluang untuk menikmati sarapan pagi yang murah dan berkualiti di gerai ini. Buat selain daripada memberikan tenaga untuk memulakan hari, anda turut menyokong perniagaan tempatan. Jom kunjungi gerai ini bagi pengalaman sarapan pagi yang berbaloi!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan