Keunikan Seorang Kanak-kanak Berbangsa India Belajar di Tadika Islam

Keutamaan pendidikan yang Islamik semakin diiktiraf oleh masyarakat pelbagai kaum di Malaysia. Hal ini dapat dilihat apabila Reethikesh A/L Kumaran, seorang kanak-kanak berbangsa India berumur 4 tahun, didaftarkan ke dalam Tadika Islam Pasti An-Najwa Sijangkang. Keputusan ini telah menarik perhatian ramai kerana keunikan Reethikesh memilih pendidikan Islamik walaupun tidak beragama Islam.
Sebenarnya, banyak lagi sekolah yang boleh dipilih oleh ibu bapa Reethikesh untuk menghantar anak mereka, tetapi mereka memilih Pasti An-Najwa. Apakah sebab-sebab di sebalik pilihan ini? Menurut ibu bapa Reethikesh, didikan-didikan yang diberikan di Pasti An-Najwa adalah yang terbaik dan mereka yakin bahawa pendidikan yang diperoleh di sini sangat penting untuk membentuk akhlak yang mulia dan baik dalam diri anak-anak.

Keunikan Reethikesh ini telah mencetuskan respon yang positif dari masyarakat. Ramai yang memberi pujian kepada ibu bapa Reethikesh kerana keputusan yang bijak dalam memilih pendidikan bagi anak mereka. Mereka juga berharap agar ibu bapa Reethikesh akan menerima hidayah dan kebaikan daripada Allah SWT.

Alhamdulillah, beliau sudah pandai membaca walaupun berumur 4 tahun. Ini membuktikan bahawa pendidikan yang diterima di Pasti An-Najwa memberi impak yang positif kepada anak-anak, tanpa mengira kaum atau agama.

Menariknya, ibu bapa Reethikesh juga merancang untuk mendaftarkan beliau untuk tahun yang akan datang apabila beliau berusia 5 tahun. 

Keunikan ini sepatutnya memberi pengajaran kepada masyarakat bahawa pendidikan Islamik bukan sahaja untuk orang Islam semata-mata, tetapi ianya juga boleh memberi manfaat kepada mereka yang berlainan agama. Ia membuktikan bahawa Islam adalah agama yang rahmatan lil alamin, rahmat bagi semua alam.

Diharapkan keputusan yang bijak ini akan memberi kesan yang positif kepada Reethikesh dan mendapat keberkatan daripada Allah SWT. Moga usaha dan kebijaksanaan ibu bapa Reethikesh dalam memilih pendidikan untuk anak mereka akan diberkati dan menjadi inspirasi kepada masyarakat lain. Semoga Reethikesh berkembang dengan baik dan menjadi anak yang berjaya di masa depan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan