Malam Seram di Bukit Jana Golf Resort: Video Viral Lelaki Penakut?

Sebuah video yang viral di Facebook baru-baru ini menunjukkan seorang lelaki yang rancang untuk bermalam di Bukit Jana Golf Resort pada jam 1 pagi tetapi terpaksa keluar hotel kerana terlalu takut. Kejadian tersebut telah menimbulkan pelbagai reaksi daripada netizen yang menceritakan pengalaman mereka sendiri ketika menginap di tempat tersebut.
Salah seorang netizen berkata, "Alahai pukul 1 pagi bilik mana je nak buka lampu time orang tidur.. reception pun mungkin standby sampai jam 12 je... lain lah kalau request late check-in.. waktu malam tentulah sunyi.. yang lelaki bermotor tu pun entah-entah customer sudah terlelap menunggu makanan.. apooo laaa!"

Netizen lain pula berkongsi pengalaman mereka yang mengatakan, "Saya pernah menetap di sini setahun. Tak ada apa yang menakutkan. Ada yang menyewa bulan ada yang menyewa harian. Ramai juga yang menyewa bulan. Saya pernah balik kul 3 pagi, lif rosak, naik tangga hujung blok. Ok saja. Cuma lampu koridor agak kurang. Pada siang petang, ramai juga ibu bapa yang membawa anak-anak bermandi di kolam."

Terdapat juga netizen yang menegaskan bahawa mereka pernah tidur di tempat tersebut dan merasakan pengalaman itu amat menyenangkan. Dia berkata, "Saya pernah tidur di sini, Alhamdulillah tidurnya nyenyak. Saya pun pernah terkena bermalam di situ. Memang seram, tidak ramai orang yang ingin tinggal. Harga murah tetapi suasana bilik seolah-olah hotel mewah. Mujur tidak ada makhluk halus yang mengganggu..."

Komentar-komentar yang diberikan oleh netizen ini menimbulkan keraguan terhadap kebenaran video tersebut. Ada antara mereka yang beranggapan video itu boleh jadi sengaja direkayasa untuk tujuan tertentu.

Bukit Jana Golf Resort memang dikenali sebagai tempat yang sunyi dan tenang terutama pada waktu malam. Terletak di kawasan yang jauh dari kesibukan bandar, suasana di tempat itu memang agak sunyi dan sepi. Namun, bagi sesetengah orang, suasana seperti ini sebenarnya amatlah tenang dan memberi ketenangan.

Mungkin kejadian yang dialami oleh lelaki dalam video itu tidak berlaku kepada setiap orang. Setiap orang mempunyai persepsi dan reaksi yang berbeza terhadap tempat yang mereka kunjungi. Kesimpulannya, adalah sangat penting untuk tidak menghukum satu tempat berdasarkan pengalaman yang tidak menyenangkan yang dialami oleh orang lain. Bukit Jana Golf Resort tetap menjadi tempat yang menarik untuk dilawati, terutamanya bagi individu yang menghargai keindahan alam dan kesepian yang tenang. Namun pihak resort juga perlu mengambil inisiatif untuk memperbaiki fasiliti supaya tidak mengundang persepsi yang sebegini. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan