Tarikan Baharu di Gunung Jerai: Skyview dan Harga yang Kayangan

Gunung Jerai, yang terletak di Kedah, kini menjadi destinasi popular bagi pelancong yang ingin menikmati tarikan baharu seperti Skyview, Dinosaur park,basikal, dan aktiviti panjat dinding. Namun, ramai yang terkejut apabila mengetahui bahawa semua ini memerlukan pembelian tiket yang agak mahal untuk penduduk setempat. Walaupun harga tiket Skyview hanya RM8, namun aktiviti lain seperti panjat dinding dan basikal juga memerlukan pembelian tiket. 
Selain itu, pengunjung juga perlu membayar lebih untuk mendapatkan makanan dan minuman di puncak Gunung Jerai, kerana makanan dari bawah tidak dibenarkan. Walaupun semua ini boleh menimbulkan kebimbangan bagi sesetengah pengunjung, ada juga yang menganggap bahawa ini adalah norma yang perlu diikuti kerana Gunung Jerai adalah sumber ekonomi kepada penduduk setempat.

Untuk keselesaan pengunjung, perkhidmatan van pergi balik dengan harga RM80 juga disediakan. Pada musim cuti, mendapatkan parkir adalah perkara yang sukar. Jalan juga sesak dan ada yang mendakwa perlukan 2 jam untuk sampai ke puncak Gunung Jerai. 

Bagi sesetengah netizen, mereka berpendapat bahawa walaupun harga mungkin mahal, tetapi pengalaman yang diperoleh apabila sampai di puncak Gunung Jerai masih merupakan satu pengalaman yang berharga. Mereka juga memberi cadangan untuk mencari alternatif tempat membeli makanan dan minuman yang lebih murah di kawasan berdekatan seperti dibelakang Dinosaur Park. 

Walaupun terdapat kontroversi mengenai harga dan keperluan tiket untuk menikmati tarikan baharu di Gunung Jerai, tidak dapat dinafikan bahawa Gunung Jerai masih menarik minat pelancong untuk mengunjunginya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan