Tempat Makan Murah dan Sedap di Kepala Batas dan Tasek Gelugor

Jika anda mencari tempat makan yang murah dan sedap di sekitar Tasek Gelugor dan Kepala Batas, cadangan daripada netizen bernama Azmil ini pasti tidak akan mengecewakan. Dengan pelbagai pilihan makanan dari nasi lemak, char koey teow, hingga western food, setiap lokasi menawarkan citarasa tersendiri dengan harga yang sangat berpatutan. Berikut adalah senarai tempat makan yang dicadangkan:
1. Kedai Mak Cik Ani, Taman Abdullah Fahim
Kedai makan ini terkenal dengan masakan kampung yang memikat selera. Hidangan yang beraneka seperti gulai ikan, ayam masak kicap, dan ulam-ulaman disajikan dengan penuh rasa nostalgia.


2. Kedai Kak Sue Nasi Campur Selera Kampung, Lubuk Meriam
Penggemar nasi campur pasti akan puas hati di sini. Hidangan nasi campur ala kampung Kak Sue sangat popular dengan lauk-pauk seperti rendang, ikan masin, dan sambal belacan yang enak.


3. Kedai Makan Faizal, Simpang Tiga Lahar Yooi
Jika anda berada di kawasan Lahar Yooi, jangan lupa singgah di Kedai Makan Faizal. Menu di sini sesuai untuk mereka yang mencari hidangan tempatan dengan harga yang amat berpatutan.


4. Nasi Lemak Cedok Azam, Medan Selera Masjid Nyok Sebatang
Nasi lemak cedok ini memang istimewa. Dengan pilihan sambal yang pedas dan nasi yang lembut, Azam menawarkan nasi lemak yang pasti mengenyangkan perut dengan harga mesra poket.


5. Roti Canai dan Minuman RM1, Tepi Kedai Perabot dan 7-Eleven, Taman Koskam
Jika anda ingin sarapan pagi yang murah, kedai roti canai ini adalah pilihan terbaik. Hanya dengan RM1, anda boleh menikmati roti canai bersama minuman.


6. Burger Termurah dan Sedap dengan Nasi Lemak Pataya Sempoi, Kampung Lahar Tiang
Mencari burger yang enak dan murah? Di sini, burgernya cukup berbaloi, selain menawarkan nasi lemak pataya yang sempoi!


7. Pak Ndak Char Koey Teow, Lahar Kepar
Char koey teow Pak Ndak terkenal di kawasan Lahar Kepar. Dimasak dengan penuh aroma dan rasa, kedai ini menawarkan pelbagai jenis char koey teow termasuk versi basah dan kering.


8. Lempaq Western dan Tomyam, Depan Shell Penaga
Kedai ini sesuai untuk mereka yang gemar masakan barat dan tomyam. Pelbagai hidangan seperti chicken chop, spaghetti, dan tomyam yang menyelerakan ditawarkan dengan harga berpatutan.


9. Bihun Sup Mat Petet, Kampung Lama
Bihun sup Mat Petet menjadi pilihan ramai di Kampung Lama kerana kepekatan kuahnya yang kaya dengan rempah, serta daging yang lembut dan juicy.


10. Pasembor Lagends Warung Pak Saad, Depan Masjid Jamek, Kampung Banggol
Untuk pencinta pasembor, Warung Pak Saad adalah tempat yang wajib dikunjungi. Kombinasi cucur udang, sotong, dan kuah kacang yang pekat menjadikannya pilihan terbaik di kawasan ini.


11. Nasi Ayam Warisan, Medan Padang Serai Sebaris BHP
Dengan harga hanya RM3, nasi ayam di sini amat popular di kalangan penduduk tempatan. Potongan ayam yang rangup dengan sambal cili yang pedas menjadikan hidangan ini amat digemari.


12. Mee Bilal, Pokok Sena
Mee Bilal adalah salah satu kedai yang menawarkan mee goreng dan mee rebus yang klasik. Rasanya yang autentik pasti mengingatkan anda kepada mee mamak zaman dahulu.


13. Char Koey Teow Jiwa CKT, Tepi Jalan Taman Mad Jamil, Tasek Gelugor
Kedai char koey teow ini antara yang terbaik di Tasek Gelugor. Dimasak dengan cara tradisional, char koey teow di sini tidak terlalu berminyak, dengan rasa yang cukup padu.


14. Cucur Udang Campur dan Nasi Lemak Kak Tie, Medan Selera Berdepan SK Pokok Sena
Cucur udang yang rangup di luar dan lembut di dalam bersama nasi lemak yang wangi, Kak Tie berjaya menawan hati penduduk tempatan dengan sajian yang murah dan lazat.


15. Ayam Goreng Iman Station, Permatang Sireh
Ayam goreng di sini terkenal dengan keempukan isinya serta kerangupan luarannya. Hidangan ini sesuai untuk mereka yang mencari makanan ringan yang enak.


16. Cendol Warisan dan Laksa, Tasek Gelugor
Jika anda menginginkan pencuci mulut yang menyegarkan, cendol di sini pasti menghilangkan dahaga anda. Gabungan laksa dengan kuah masam pedas juga amat popular di kalangan pengunjung.



Senarai di atas memberi gambaran jelas bahawa Tasek Gelugor dan Kepala Batas  dengan pelbagai pilihan makanan murah dan sedap. Setiap tempat ini menawarkan keunikan tersendiri, dari hidangan tradisional hingga makanan moden. Jika anda berada di sekitar kawasan ini, jangan lepaskan peluang untuk mencuba kesemuanya!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan