Kisah Seram Ariena: Pintu Sliding yang Misteri di Sebuah Villa di Kuantan

Baru-baru ini, saya berpeluang untuk menginap di sebuah hotel tepi laut di Kuantan. Lokasinya memang cantik, dengan bilik yang menghadap terus ke laut, memberikan pemandangan yang sangat menenangkan. Betul-betul di hadapan hotel tempat saya menginap, terdapat sebuah bangunan villa yang lebih dekat dengan laut. Villa-villa ini jelas sekali mewah, dengan tempat letak kereta peribadi yang menempatkan deretan supercar.

Antara bangunan hotel dan villa tersebut, terdapat sebuah kolam renang yang luas, ala-ala mini theme park, lengkap untuk kegunaan dewasa dan kanak-kanak. Melihat suasana yang indah ini, memang automatik saya mengeluarkan telefon bimbit untuk merakam video dan mengambil gambar sebagai kenangan.

Ketika saya sedang merakam pemandangan dari balkoni, sesuatu yang aneh mula menarik perhatian saya. Saya ternampak salah satu pintu sliding di sebuah villa di hadapan, asyik terbuka dan tertutup dengan sendirinya. Pelik, kerana tidak ada kelibat orang di dalam villa tersebut. Saya perhatikan villa itu untuk beberapa ketika, namun tiada sesiapa yang kelihatan. Villa itu nampaknya seperti tidak dihuni pada waktu itu.

Untuk menyedapkan hati, saya cuba berfikir positif. Mungkin ini hanyalah kesan angin laut yang kuat menolak pintu sliding tersebut. Tetapi yang membuatkan saya lebih hairan, hanya pintu di villa itu sahaja yang terkesan, sedangkan pintu-pintu villa lain di kawasan yang sama tidak bergerak langsung. Saya pun cuba melupakan kejadian itu dan menunggu malam tiba untuk melihat jika ada sesiapa di dalam villa tersebut.

Namun, malam itu keadaan menjadi lebih misteri. Villa tersebut tetap kelihatan kosong, tanpa lampu atau tanda-tanda kehidupan. Namun, pintu slidingnya terus-menerus terbuka dan tertutup, seolah-olah ada seseorang di dalamnya. Fikiran saya mula bermain-main. Mana mungkin pintu itu mempunyai sensor automatik, kerana pada waktu itu tiada teknologi sebegitu untuk pintu sliding di villa. Saya semakin resah, tapi cuba menenangkan diri dengan jarak yang agak jauh antara bilik saya dan villa itu, kira-kira 50 meter.

Keesokan paginya, ketika saya keluar untuk menikmati pemandangan matahari terbit yang indah, pintu sliding itu masih melakukan perkara yang sama – terbuka dan tertutup dengan sendirinya. Saya berniat untuk melaporkan hal ini kepada pihak pengurusan hotel, tetapi akhirnya terlupa kerana sibuk menikmati percutian.

Walaupun kejadian ini tidak terlalu menyeramkan, tetapi bila difikirkan kembali, bayangan pintu yang bergerak sendiri di villa yang kelihatan kosong membuatkan saya sedikit seram. Siapa tahu, mungkin ada ‘penghuni’ lain di villa mewah tersebut yang kita tidak nampak dengan mata kasar...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan