Kisah Seram Halim di Jalan Sunyi: Bertemu dengan Makhluk Misteri di Tengah Malam

Kisah seram yang pernah saya alami ini berlaku ketika saya sedang memandu lori tanah, satu tugas yang sudah menjadi rutin harian saya. Namun, pada malam itu, pengalaman saya berubah menjadi sesuatu yang takkan saya lupakan seumur hidup.

Jam menunjukkan pukul 2 pagi, waktu yang sunyi dan sepi. Saya dalam perjalanan untuk mengambil pasir di kawasan jambatan gantung dari Sungai Panjang, menuju simpang masuk ke Pekan Berang. Dalam keheningan malam, hanya bunyi enjin lori yang menemani perjalanan. Tiba-tiba, di hadapan, saya terlihat sesuatu yang membuatkan hati saya berdebar-debar.

Di tengah jalan, berdiri tegak seorang wanita dengan rambut panjang mengurai hingga mencecah kaki. Jantung saya seolah-olah berhenti seketika. Hati saya mula berbisik, “Apa yang aku sedang lihat ni?”

Saya segera memberhentikan lori untuk menenangkan diri sejenak. Dalam hati, saya cuba meyakinkan diri bahawa saya berada di sini untuk mencari rezeki, untuk anak dan isteri. Saya cuba membina keberanian, berfikir bahawa makhluk itu takkan mengganggu jika saya tak mengusiknya. Dalam kepala, saya hanya berharap ia akan hilang dengan sendirinya.

Mulut saya cuba melafazkan ayat suci Al-Quran, namun rasa cemas membuatkan lidah saya seakan terkunci. Ketakutan mula merayap ke seluruh tubuh. Saya terpaku di tempat duduk, seolah-olah masa berhenti seketika.

Selepas kira-kira satu minit, makhluk itu tiba-tiba terbang ke udara sambil ketawa nyaring yang mengerikan. Suara ketawanya itu menusuk masuk ke dalam jiwa, menghantui fikiran saya. Saya hanya mampu melihat, tanpa dapat berbuat apa-apa.

Perasaan seram mula menguasai diri, tapi saya tahu, saya tiada pilihan lain. Saya harus meneruskan perjalanan, walaupun rakan-rakan pemandu lain masih jauh di belakang. Rasa sunyi dan sepi semakin menambah kegelisahan dalam hati saya. Dalam kegelapan malam itu, saya hanya bertemankan bayangan ketakutan.

Keesokan harinya, apabila bertemu dengan rakan-rakan pemandu lori lain, barulah saya tahu bahawa saya bukanlah satu-satunya yang pernah mengalami pertemuan seram ini. Ramai antara mereka juga pernah terserempak dengan makhluk yang sama, terutamanya ketika melalui kawasan yang sama pada waktu malam.

Pengalaman ini benar-benar membuka mata saya tentang kewujudan makhluk-makhluk di alam ghaib. Walaupun kini saya teruskan kerja seperti biasa, kisah malam itu sentiasa menghantui saya setiap kali saya memandu di jalan yang sama, terutamanya apabila malam semakin larut.

Jadi, bagi mereka yang sering bekerja lewat malam, hati-hatilah, kerana kita tidak tahu apa yang mungkin kita temui di jalan yang sunyi dan sepi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan