Senyuman Misteri di Tengah Malam: Pengalaman Menakutkan Tiah

Pada 27 Jun 2024, pengalaman yang Tiah lalui tidak akan pernah dilupakan. Ketika itu, dia tidak pasti sama ada harus menangis atau menjerit. Segalanya berlaku dengan pantas, seolah-olah berada di dunia lain yang penuh misteri dan kegelisahan.

Malam itu, mereka dalam perjalanan untuk berubat. Sudah tiga minggu berturut-turut, setiap kali selepas Maghrib, suaminya akan mula demam. Keadaan suaminya menimbulkan kebimbangan, kerana setiap malam dia merasakan ada sesuatu yang tidak kena dengan badannya. Dalam perjalanan tersebut, suaminya sendiri yang memandu kereta, walaupun tubuhnya tidak berada dalam keadaan baik.

Tiah memandang ke luar tingkap sambil mendiamkan diri, cuba mengawal kegelisahan. Di dalam kereta, hanya mereka bertiga: Tiah, bayi mereka, dan suaminya. Jalan yang mereka lalui sunyi, hanya diselubungi kegelapan malam. Namun, tidak lama kemudian, sesuatu yang menyeramkan berlaku. Tiah dengan perlahan menoleh ke arah suaminya yang memandu di sebelah. Alangkah terkejutnya dia apabila melihat suaminya tersenyum-senyum sambil memandangnya dengan pandangan yang kosong dan menyeramkan.

Hatinya mula berdebar kencang. Suaminya, yang sepatutnya tidak berdaya akibat demam, tiba-tiba kelihatan berbeza. Senyuman itu bukan senyuman biasa, ia penuh misteri, seolah-olah ada sesuatu yang menguasai tubuhnya. Mereka belum lagi tiba di rumah perawat, tetapi suaminya tiba-tiba memberhentikan kereta di tepi jalan yang sunyi itu.

Perasaan takut terus meresap ke dalam diri Tiah. Dia segera memeluk bayinya erat-erat, bimbang akan keselamatan mereka berdua. Tiah keluar dari kereta dengan cepat, dengan tangan yang menggigil dan hati yang berdebar-debar. Dalam sekelip mata, orang-orang kampung yang kebetulan berada di kawasan itu datang membantu. Mereka menyedari ada sesuatu yang tidak kena dengan suami Tiah.

Tiah terpaksa berjauhan dari suaminya buat seketika. Dia takut jika suaminya yang kelihatan tidak terkawal itu bertindak ganas dan mencederakan bayi mereka. Tubuhnya menggigil, dan hanya Allah yang tahu perasaan Tiah pada saat itu—ketakutan yang menguasai seluruh jiwa raganya.

Di tengah-tengah kekalutan, suara-suara orang kampung berkumandang di sekeliling mereka, cuba membantu dan menenangkan keadaan. Tiah hanya mampu memanjatkan doa dalam hati agar segalanya berakhir dengan selamat. Malam itu, jalan sunyi menjadi saksi kepada peristiwa aneh dan menyeramkan yang akan menghantui ingatan Tiah selama-lamanya.

Pengalaman ini benar-benar menguji ketabahannya sebagai seorang isteri dan ibu. Hingga hari ini, senyuman misteri suaminya pada malam itu masih menghantui benaknya, membawa seribu satu persoalan tentang apa sebenarnya yang berlaku.


---

Kisah seram ini adalah berdasarkan pengalaman sebenar yang dikongsi oleh Tiah (📸 @tiaahhhh282).


Tiada ulasan:

Catat Ulasan