Kisah Seram Mariani: Diganggu semasa ulangkaji PMR

Kisah ini berlaku ketika aku masih di Tingkatan 3, sewaktu persiapan menghadapi PMR. Waktu itu, malam semakin larut, dan aku sibuk mengulangkaji pelajaran. Sunyi sepi malam, hanya ditemani bunyi kipas yang berputar perlahan. Semuanya tenang, sehingga sesuatu yang aneh berlaku—sesuatu yang membuatkan aku tidak akan lupa sehingga kini.

Tiba-tiba, aku terdengar suara. Bukan suara biasa, tapi suara bisikan yang jelas kedengaran di telinga kiriku, seperti mulut seseorang berada betul-betul di sebelah telingaku. Suara itu berbisik perlahan, tetapi sangat dekat, terlalu dekat. Perasaan seram mula meresap ke dalam tubuhku. Aku tidak dapat memahami apa yang dibisikkan, tetapi rasa takut mula menguasai diri. Bayangkan, dalam sunyi malam, tanpa sesiapa di sekeliling, tiba-tiba ada suara asing yang berbisik di telingamu.

Aku cuba untuk menjerit, ingin meluahkan ketakutan yang sedang menghantui, tetapi suaraku tidak keluar! Badanku terasa kaku, mulutku seolah-olah terkunci. Panik mula menguasai, dan dalam keadaan itu, aku hanya mampu bangun dan meluru keluar dari bilik, berlari dalam gelap tanpa arah. Entah apa yang aku langgar, tapi aku terjatuh, tangan tercalar dan pedih. Namun, rasa takut yang melanda membuatkan aku tidak peduli. Yang penting, aku ingin keluar dari situ secepat mungkin.

Apabila aku tiba di ruang tamu, aku terduduk, tubuh menggigil. Aku cuba untuk berkata sesuatu, tapi mulutku masih terkunci. Muka aku pucat, dan jantungku berdegup kencang. Selepas lima minit, barulah aku mampu membuka mulut untuk bercakap. Aku cuba memberitahu ibu tentang apa yang baru sahaja berlaku, tetapi kata-kata sukar diluahkan. Suara itu—bisikan yang datang dari entah mana—masih terngiang-ngiang di telingaku.

Malam itu berlaku di pangkalan Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) di Lumut, tempat di mana aku tinggal ketika itu. Sejak kejadian itu, aku sering terfikir, adakah suara itu benar-benar wujud atau sekadar ilusi dari keletihan? Namun, perasaan seram yang menyelubungi malam itu sangat nyata, seolah-olah sesuatu dari alam lain sedang cuba berkomunikasi. Hingga kini, setiap kali aku mengingati kejadian tersebut, bulu roma pasti berdiri tegak.

Kejadian di Lumut ini menjadi salah satu pengalaman paling menakutkan yang pernah aku alami, dan hingga kini, ia masih menghantui ingatanku. Mungkin ada sesuatu di sana, sesuatu yang kita tidak dapat lihat tetapi sentiasa berada di sekeliling kita, menunggu saat untuk menampakkan diri.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan