Pengalaman Seram Zaheera di Nabawan: Lembaga Hitam Menghimpit Dada

Pengalaman ini terjadi ketika aku, Zaheera, sedang melalui jalan di Nabawan buat kali keempat. Perjalanan yang panjang dan melelahkan sering kali memaksa aku untuk berhenti dan berehat seketika di tepi jalan. Malam itu, aku memutuskan untuk berehat di sebuah kawasan rumah yang sunyi, terletak di pinggir jalan.

Aku penat, terlalu letih untuk terus memandu, jadi aku membiarkan mata terpejam seketika dalam kereta. Suasana di luar begitu sepi, hanya diselubungi bunyi angin malam yang halus. Dalam keadaan separuh sedar, aku mula terlelap, namun bukan tidur yang nyenyak, cuma tidur-tidur ayam.

Tiba-tiba, suasana berubah. Dalam kegelapan itu, aku mula merasakan sesuatu yang berat, seolah-olah ada sesuatu menghimpit dadaku dengan kuat. Nafasku mula tersekat, dan aku tidak mampu bergerak. Aku cuba membuka mata, namun pandangan kabur, hanya kelihatan bayangan hitam yang mengerikan menghampiri. Lembaga hitam itu seperti datang dari celah-celah kegelapan, semakin dekat dan menghimpit dadaku dengan lebih kuat. Aku cuba menjerit, namun tiada suara yang keluar, seolah-olah aku sudah terikat oleh kehadiran entiti tersebut.

Kedua-dua tanganku berusaha untuk menolak lembaga itu, namun tubuhku terasa lemah. Nafasku semakin sesak, dada bagai dihimpit batu yang berat. Dalam keadaan panik, aku hanya mampu mengucapkan doa dalam hati, berharap dapat terlepas daripada cengkaman lembaga hitam itu. Setelah beberapa saat yang terasa begitu lama, aku akhirnya berjaya melepaskan diri daripada "ikatan" yang mengunci tubuhku.

Aku terjaga dengan tiba-tiba, tercungap-cungap mencari udara. Peluh membasahi dahiku, dan dadaku masih terasa sesak. Pandangan sekeliling gelap, hanya diterangi sedikit oleh cahaya dari luar kereta. Aku duduk seketika, cuba menenangkan diri sambil menarik nafas panjang, masih terkejut dengan apa yang baru saja berlaku.

Walaupun seluruh tubuhku masih lemah dan menggigil, aku tahu aku tidak boleh terus berada di situ. Dengan sisa tenaga yang ada, aku memutuskan untuk meneruskan perjalanan. Rasa takut dan resah menyelubungi fikiran, tetapi aku tidak berani berhenti lagi. Bayangan lembaga hitam itu masih menghantui setiap sudut fikiranku.

Sehingga kini, kejadian itu masih menghantui aku setiap kali aku melalui jalan di Nabawan. Ada sesuatu yang menakutkan di tempat itu, sesuatu yang mungkin tidak boleh dilihat dengan mata kasar, namun ia tetap ada, mengintai dalam kegelapan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan